Elevers förståelse av lärares skriftliga återkoppling i ämnet engelska
Karina Pålsson Gröndahl
Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.
Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.
Chapter title in English: Pupils’ understanding of teachers’ written feedback in the English subject
Kapitlet belyser hur elever förstår och använder skriftlig återkoppling från sina lärare. En elevgrupp i årskurs 8 och en i årskurs 9 deltog i en studie av skrivprojekt i engelskundervisningen, med utkast, skriftlig återkoppling och bearbetning av text. Studien visar hur mycket återkoppling, och vilken typ av återkoppling, eleverna förstod och hur de sedan använde den.
Pålsson Gröndahl, K. 2021. Elevers förståelse av lärares skriftliga återkoppling i ämnet engelska. In: Bardel, C et al (eds.), Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bbg.j
This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).
This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.
Published on May 4, 2021