• Part of
    Ubiquity Network logo
    Contact us Submit a book proposal

    Read Chapter
  • No readable formats available
  • Hur betygsätts muntlig språkfärdighet i engelska? En studie av lärares resonemang kring bedömning av det nationella provet för årskurs 9

    Maria Frisch

    Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.

     Download
    Buy Paperback

    Chapter title in English: How is oral English language proficiency graded? A study of teachers' reasoning about rating in the national test for school year 9.

    Lärares handhavande och bedömning av den muntliga delen i det nationella provet i engelska för årskurs 9 fokuseras i detta kapitel. Tolv erfarna lärare i engelska vid åtta skolor i fyra kommuner intervjuades individuellt om sina uppfattningar och rutiner och hälften av dem deltog därefter i en sambedömningsaktivitet med en efterföljande gruppdiskussion.

    Chapter Metrics:

    How to cite this chapter
    Frisch, M. 2021. Hur betygsätts muntlig språkfärdighet i engelska? En studie av lärares resonemang kring bedömning av det nationella provet för årskurs 9. In: Bardel, C et al (eds.), Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bbg.h
    License

    This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).

    Peer Review Information

    This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.

    Additional Information

    Published on May 4, 2021

    DOI
    https://doi.org/10.16993/bbg.h


    comments powered by Disqus