Eleverna, datorerna och spanskan. Studier av gymnasieelevers användning av datorer i spanskundervisningen
Kent Fredholm
Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.
Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.
Chapter title in English: The pupils, the computers, and Spanish. Studies of computer use in upper secondary school Spanish.
Två studier ligger till grund för kapitlet. En undersöker gymnasieelevers attityder till datorer i spanskundervisningen, en annan deras användning av digitala resurser och dessas effekter på språkinlärningen. Elever i spanska 4 deltog genom att skriva lektionsdagböcker och besvara en enkät, eller genom att skriva uppsats med eller utan tillgång till internet.
Fredholm, K. 2021. Eleverna, datorerna och spanskan. Studier av gymnasieelevers användning av datorer i spanskundervisningen. In: Bardel, C et al (eds.), Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bbg.e
This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).
This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.
Published on May 4, 2021