”Jag tänkte på svenska”. Gymnasieelevers strategier för ordförståelse i italienska som främmande språk
Linda Smidfelt
Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.
Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.
Chapter title in English: ‘I was thinking in Swedish’. Upper secondary level students’ strategies for understanding vocabulary in Italian as a foreign language.
Kapitlet tar sin utgångspunkt i flerspråkighetens roll samt betydelsen av gissningsstrategier för att förstå och lära sig ord i ett nytt språk, i detta fall italienska. I studien deltog 12 gymnasieelever i italienska 1-3. Med hjälp av tänka-högt-protokoll och retrospektiva intervjuer ringas elevernas ordförståelsestrategier in och didaktiska implikationer diskuteras.
Smidfelt, L. 2021. ”Jag tänkte på svenska”. Gymnasieelevers strategier för ordförståelse i italienska som främmande språk. In: Bardel, C et al (eds.), Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bbg.d
This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).
This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.
Published on May 4, 2021