• Part of
    Ubiquity Network logo
    Contact us Submit a book proposal

    Read Chapter
  • No readable formats available
  • Sociopolitiska perspektiv i och på matematikdidaktik

    Lisa Björklund Boistrup, Iben Maj Christiansen, Eva Norén, Paola Valero

    Chapter from the book: Valero, P et al. 2022. Matematikundervisningens sociopolitiska utmaningar.

     Download
    Buy Paperback

    Detta inledande kapitel lyfter fram nya trender inom sociopolitisk forskning i matematikdidaktik. Den matematikundervisning som pågår i klassrum är alltid sammanflätad med olika samhälleliga fenomen, så som social kontext, normer och styrdokument, men också kollegor och media. Centrala problemställningar och forskningslitteratur i de sociopolitiska studierna i matematikdidaktik presenteras. Detta fungerar som en bakgrund för tematiseringen av boken och dess kapitel.

    Chapter Metrics:

    How to cite this chapter
    Boistrup, L et al. 2022. Sociopolitiska perspektiv i och på matematikdidaktik. In: Valero, P et al (eds.), Matematikundervisningens sociopolitiska utmaningar. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bcc.b
    License

    This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).

    Peer Review Information

    This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.

    Additional Information

    Published on Dec. 20, 2022

    DOI
    https://doi.org/10.16993/bcc.b


    comments powered by Disqus