• Part of
    Ubiquity Network logo
    Contact us Submit a book proposal

    Read Chapter
  • No readable formats available
  • Bedöma språk eller innehåll? Språkets roll vid bedömning i språk- och ämnesintegrerad undervisning

    Helena Reierstam

    Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.

     Download
    Buy Paperback

    Chapter title in English: Assessing language or content? The role of language in content and language integrated learning.

    I denna studie av lärares skriftliga bedömningspraktik diskuteras relationen mellan språk och innehåll vid bedömning i en tvåspråkig undervisningskontext. Vad är det för kunskap som bedöms i olika ämnen i gymnasier där engelska används som undervisningsspråk? Intervjuer med sex lärare i engelska, tre i biologi och tre i historia analyseras för att belysa frågan.

    Chapter Metrics:

    How to cite this chapter
    Reierstam, H. 2021. Bedöma språk eller innehåll? Språkets roll vid bedömning i språk- och ämnesintegrerad undervisning. In: Bardel, C et al (eds.), Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bbg.k
    License

    This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).

    Peer Review Information

    This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.

    Additional Information

    Published on May 4, 2021

    DOI
    https://doi.org/10.16993/bbg.k


    comments powered by Disqus