• Part of
    Ubiquity Network logo
    Contact us Submit a book proposal

    Read Chapter
  • No readable formats available
  • ”Jag tänkte på svenska”. Gymnasieelevers strategier för ordförståelse i italienska som främmande språk

    Linda Smidfelt

    Chapter from the book: Bardel, C et al. 2021. Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik.

     Download
    Buy Paperback

    Chapter title in English: ‘I was thinking in Swedish’. Upper secondary level students’ strategies for understanding vocabulary in Italian as a foreign language.

    Kapitlet tar sin utgångspunkt i flerspråkighetens roll samt betydelsen av gissningsstrategier för att förstå och lära sig ord i ett nytt språk, i detta fall italienska. I studien deltog 12 gymnasieelever i italienska 1-3. Med hjälp av tänka-högt-protokoll och retrospektiva intervjuer ringas elevernas ordförståelsestrategier in och didaktiska implikationer diskuteras.

    Chapter Metrics:

    How to cite this chapter
    Smidfelt, L. 2021. ”Jag tänkte på svenska”. Gymnasieelevers strategier för ordförståelse i italienska som främmande språk. In: Bardel, C et al (eds.), Forskarskolan FRAM – lärare forskar i de främmande språkens didaktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bbg.d
    License

    This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).

    Peer Review Information

    This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.

    Additional Information

    Published on May 4, 2021

    DOI
    https://doi.org/10.16993/bbg.d


    comments powered by Disqus