• Part of
    Ubiquity Network logo
    Join Mailing List Submit a book proposal

    Read Chapter
  • No readable formats available
  • Samtal IV: Samtal om rädsla och att våga

    Eva Borseman, Cecilia Hofsten, Mimmi Larsson, Elis Storesund, Ebba Theorell, Martin Wikmark

    Chapter from the book: von Schantz, U et al. 2018. De estetiska ämnenas didaktik: Utmaningar, processer och protester.

     Download

    Detta antologibidrag kommer från en samtalsgrupp vid institutionen som består av verksamma lärare i de estetiska ämnena bild, dans, drama och musik. Deltagare är Eva Borseman, Cecilia Hofsten, Mimmi Larsson, Elis Storesund, Ebba Theorell och Martin Wikmark. Gruppens bidrag speglar ett perspektiv inifrån de estetiska lärprocesserna, där viktiga forskningsfrågor kommer upp i anslutning till den löpande undervisningen. Samtalets innehållsdelar placeras i boken uppdelat under olika teman, ”Samtal om…

    Dessa teman speglar de didaktiska frågor kring estetiska ämnen och estetiska lärprocesser som de övriga lärarnas forskningsartiklar och FoU-rapporter tar upp. Samtalsgruppens lärare har deltagit i detta utvecklingsarbete som en del i sina reguljära FoU-projekt med direkt koppling till sin undervisning.

    Chapter Metrics:

    How to cite this chapter
    Borseman, E et al. 2018. Samtal IV: Samtal om rädsla och att våga. In: von Schantz, U et al (eds.), De estetiska ämnenas didaktik. Stockholm: Stockholm University Press. DOI: https://doi.org/10.16993/bap.n
    License

    This is an Open Access chapter distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 license (unless stated otherwise), which permits unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Copyright is retained by the author(s).

    Peer Review Information

    This book has been peer reviewed. See our Peer Review Policies for more information.

    Additional Information

    Published on Aug. 22, 2018

    DOI
    https://doi.org/10.16993/bap.n


    comments powered by Disqus